Familjen otur..

Vi har inte sovit här hemma sen natten till fredag. Fyra nätter nu (eller blir det fem? Är helt loj i kolan 😐😩) har bestått av skrik och gråt.

Lillemann hade ont i halsen i fredags redan, han sov inte natten till lördag så jag ringde in och fick en tid på jour vårdcentralen här i stan. Själv jobbade jag så Marcus fick åka själv. Jag var ganska säker på halsfluss. Ni vet, det luktar ju väldigt konstigt i munnen då, nästan var. Blä!

Men icke. Prover togs (läkarna tittade inte ens i munnen, topsade bara..) virus var det sa dom. Tack tänkte jag!😑


När jag kom hem efter mina 11 timmar på jobbet så möttes jag av skrik när jag kom hem. Jag kollade i hans mun. FULLT MED BLÅSOR! I hela munnen. Stackars liten.. 

Såhär har vi hållt på. Gett alvedon och Ipren dygnet utan framgång. Inget har funkat och han har inte ens ätit. En liten yoghurt (alltså sån här pytte liten) och en glass på tre dagar.. Inatt fick jag nog efter att ha tvingat i honom vätska under hela dagen med spruta. Vi åkte in till akuten mitt i natten. ÄNTLIGEN(!) fick vi hjälp. Efter undersökningar så fick vi prova en salva i munnen som bedövar. Lilleman kunde äntligen dricka (inte självmant dock, fortfarande matad med spruta) men utan skrik, tack gode Gud! 

Vi fick med oss salva hem som vi ska smörja innan mat. Hoppas bara att det ger med sig fort (1-2 veckor sa dom) han är helt avmagrad lilla älsklingen..

Ja såhär är det alltid för oss! Vi ska ju ha visning på tisdag, så kommer ett par redan på fredag och tittar. Mäklaren är helt i chock, han har blivit totalt nerringd angående vårt hus. Det hade haft 5800 besök på mäklarens hemsida dom första tre dagarna. Det bådar gott för oss. Hoppas vi får bra betalt. 

Jag är helt slut dock. Ingen sömn sen natten till fredags. Vi får ju bära och vagga hela nätterna. Jobbade 11 timmar i lördags och halva dagen i söndags. Ledig igår och nu jobbar jag ända fram till fredag, måste alltså städa på nätterna inför fredagens visning (jobbar till 21) och sen ska jag baka till lördagens kalas hemma hos min syster, sen ska vi städa hela helgen inför den riktiga visningen på tisdag. Just det! Besiktningsmannen kommer hit på torsdag också. Phu... 



Hittade en bild på min gamla fina Tarzan ❤️
Sofia
2016-05-17 @ 19:26:37
URL: http://sofiastotto.bloggplatsen.se

STYRKEKRAMAR TILL ER! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0