Flytt

Idag var det Viktors tur att flytta. Det var såklart lite tråkigt att plocka ihop hans saker hemma i sadelkammaren (har tusen saker kvar i alla fall 😂). Men samtidigt känns det skönt. Vi rullade hemifrån strax efter 16. Han bara knallade på transporten direkt och stod som ett ljus. Min fina häst ❤️



Väl framme så släppte vi ut Viktor själv i hagen, sen tog vi en i taget. Det står för tillfället två ston och en Shettis valack där. I höst kommer ett sto med föl tillbaks, en unghingst och sen har jag inte så stor koll på om det kommer fler.. 
Det gick bra i alla fall. Den mer bestämda damen tog vi sist. Hon skrek lite och sparkade honom över rumpn en gång. Sen kickade hon lite mot honom men inte allvarligt. Viktor var väldigt cool och backade av. Jag var lite osäker på hur mycket han skulle fightas men han skötte sig fint! 

I morgon tänkte jag åka dit och släppa honom lite i ridhuset bara, så han får rasta sig lite i lugn och ro. Självklart kolla igenom eventuella skador. Men förhoppningsvis så håller dom sig ifrån att sparkas.. 





Han är allt bra fin min älskade. Och stor 🙈



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0